• Elisa

Premio "donne speciali" 2018

Sono fiera e felicissima di comunicare che il Comune di Campomorone ha deciso di attribuire a me il premio "donne speciali" 2018! In occasione della Festa della Donna il Comune del mio paese natio organizza una serata in cui viene raccontata la storia di una donna che in qualche modo si è distinta in azioni, professione, forza e storia dando motivo di soddisfazione al Comune dell'entroterra Genovese. Sarò invitata a ritirare il premio e a raccontare della mia carriera musicale e delle mie disavventure per raggiungere il mio scopo, ma soprattutto per raccontare cosa significa fare e vivere di Musica e qual è il messaggio che io cerco di portare e trasmettere ovunque vada, che è poi il vero obiettivo di un artista. Ciò vuole essere spunto di riflessione e di ispirazione ad inseguire i propri sogni, non solo artistici. Terrò un piccolo concerto solista in cui attraverserò diverse espressioni musicali in canzoni che raccontano di donne, di mondi fantastici, di gioie e dolori.

La serata avrà luogo al "Cabannun", costruzione storica presso i Giardini Rossetti di Genova Campomorone LUNEDI 12 MARZO alle ore 21.

I am proud and very happy to announce that the Commune of Campomorone choosed me as the winner of "Donne speciali" (special women) award 2018! For the occasion of the Woman's Day the Commune of my native village organizes an event to celebrate a woman who in some way distinguished herself in actions, profession, strength and history, giving satisfaction to this village of the Genovese hinterland. I will be invited to celebrate and to tell about my musical career and my misadventures in order to reach my goals, but above all to tell what create and live with Music means and what is the message that I try to spread and transmit wherever I go, which is the true goal of an artist. This wants to be a source of reflection and inspiration to pursue each ones' own dreams, not just artistic. There will be a solo concert in which I will play and sing songs about women, fantastic worlds, dreams, joys and sorrows through different musical expressions.

The event will take place MONDAY 12 MARCH at 21pm inside the "Cabannun", the charming historical building in the city park of Genoa Campomorone

445 views
About Me

I am mainly a pianist and polistrumentist. I sing as well and I compose my own music.

I specialized myself in rock/folk/soundtrack music and I lead and perform in different projects and bands well known in the international progressive rock ambient.

 

Read More

 

Join my mailing list